piatok 27. mája 2016

343 atelier

Sľúbený report z prehliadky absolventov VŠVU vás poteší. My, bežní ľudia, máme nádej, že nás začnú obliekať náramne šikovné ruky a náramne kreatívne mozgy.

O úlohách módy v živote človeka hovorím na každom svojom školení a workshope. Zakaždým sa rozvinie veľká debata o vychrtlých modelkách a nenositeľných modeloch, čo je pre mňa, ako "učiteľku", znamením potrebnej osvety o význame módnych prehliadok v našej spoločnosti.  

Poctivo zvolený "prehliadkový dress code" publika je dôležitou súčasťou módnych prehliadok,
pretože dotvára celkovú scénu tejto špecifickej udalosti.    
























Kto ma pozná, vie, že mám vlažný vzťah k móde tričiek a mikín so supervtipnou potlačou. Nie preto, že to nie je moja osobná šálka kávy. Keď sa na celý koncept slovenských humorom sršiacich dizajnérov pozerám z profesionálneho hľadiska, jediný dress code, do ktorého môžem zaradiť ich tvorbu je casual, v niekoľkých špecifických prípadoch biznis casual. A to je málo.

Ak sa mladý dizajnér chce predávať, potrebuje osloviť kúpyschopnú vrstvtu. Obrovskú časť nášho života trávime v práci. Každá profesia potrebuje iný prístup k výberu každodenného pracovného outfitu. Každý človek má iný prístup k výberu každodenného pracovného outfitu. A to nehovorím o rozmanitosti telesných proporcií, ktoré si vyžadujú osobitý prístup k výberu každodenného pracovného outfitu. Rozumiete, čo tým chcem povedať? NEUVERITEĽNÁ RÔZNORODOSŤ. 

A to je odpoveď na moju zúfalstvom zaváňajúcu otázku, ktorú som si po prehliadke 343 atelier položila: Kam s toľkými šikovnými ľuďmi? Koľko z nich nakoniec sklame svojich hrdých so slzami v očiach sediacich rodičov, keď im oznámi, že hypotéku dokážu splácať len "zaručenou" prácou v korporáte?    

Aby sa pokryla tá spomínaná neuveriteľná rôznorodosť, potrebujeme rôznorodú tvorbu. Potrebujeme si mať z čoho vybrať. Päť miliónov ľudí si potrebuje mať z čoho vybrať.

Milí absolventi, tvorte a ukazujte sa na miestach prístupných širokej verejnosti. Ja tam budem. A vďaka spolupráci nájdeme vašu konkrétnu cieľovú skupinu. ČESTNÉ SLOVO! 
     
STYLE FOR REAL PEOPLE!