Joshua Becker žije v USA, je bývalým pastorom Journey Church
a Essex Alliance Church a poriadok vo svojom živote sa rozhodol hľadať cestou
minimalizmu. Toto všetko je dobré mať na pamäti, keď si priemerný Slovák číta článoko úlohe oblečenia v pracovnom živote odpublikovanom dnes na facebooku magazínu
Forbes.
Experiment, ktorý Joshua odporúča si určite vyskúšajte. 5
dní v týždni ten istý outfit znamená každý deň nový čistý kúsok identický s
kúskom z predošlého dňa. Pokiaľ si aj vo vašom prípade nikto nevšimne týždenný stereotyp
vo vašom oblečení, je načase začať panikáriť v otázke medziľudských vzťahov a
nevirtuálnych emócií.
V tom istom čase vám odporúčam rovnaký experiment s jedlom.
Týždeň jedzte to isté.
Za týždeň experimentovania prídete na to, že ľudský mozog nedovolí
človeku posadiť dve jediné podstatné materiálne veličiny potrebné na prežitie do
roviny “zaberačov času”.
Za 5 rokov mojej kariéry ma čoraz viac znepokojuje, že existujú
jedinci, ktorí sa snažia svoju vlastnú absenciu schopnosti vybrať si správnu pokrývku
tela obhajovať vyššími hodnotami, prípadne spôsobom života ľudí, ktorých životy
sú im na míle vzdialené.
Občas mám pocit, že Steve Jobs vzbudil viac záujmu v oblasti
módy a pracovných dress code ako v IT sfére. Raz je príkladom pre minimalizmus,
inokedy príkladom pre normcore. Už raz som zverejnila tento jeho známy citát,
ktorý pravdepodobne odkázal všetkým, čo chcú byť ako Steve Jobs.
Joshuovi vo svojom článku unikol aj rozdiel medzi pracovnou
uniformou a power outfitom. Oba nosíme v práci, no za iným účelom. Bol povestný
Jobsov outfit uniforma, alebo skôr power outfit, ktorý potreboval?
Uzavrime to tak, že minimalizmus je príjemný spôsob života, v ktorom
sa ľahšie adaptujú tí, čo už raz v živote mali veľa. Minimalistický pracovný šatník nie
je šatník plný čiernych rolákov a modrých džínsov, ani kaki nohavíc a čiernych
tričiek. Je to šatník vyskladaný z dobre kombinovateľných prvkov v súlade s vašim
pracovným prostredím a vašimi telesnými proporciami pod spoločným menovateľom
FUNKČNOSŤ. Z princípu výstavby takéhoto šatníka to znamená vedieť, kedy siahnuť
po drahom kúsku a kedy je drahý kúsok úplne zbytočný.
Priznám sa, že Slovenský Forbes ma uverejnením tohto článku nepotešil,
nakoľko ako najdôležitejší magazín pre podnikanie podporil myšlienku
nepotrebnosti rozmýšľať nad výberom komunikačných prostriedkov v pracovnom
prostredí.